Think Global Act Local – Για μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Η Google Θέλει, ο OTE Μπορεί;

adwords_002

Ένα πολύτιμο εργαλείο για τις διαφημιστικές καμπάνιες AdWords αλλά και την συσχέτιση των τοπικών αποτελεσμάτων, που ευνοεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η γεωγραφική στόχευση μέσω του εντοπισμού της τοποθεσίας του χρήστη. Τα τοπικά αποτελέσματα ως τεχνολογία είναι διαθέσιμη στην Google από το 2004.

Πότε άρχισαν να εμφανίζονται στην Ελλάδα πραγματικά τοπικά αποτελέσματα;…

Στα τέλη του 2014 έκαναν την εμφάνισή τους μόνο σε επίπεδο τοποθεσιών (Google My Business), ενώ από τις αρχές του 2015 σε μία γενική αναζήτηση εμφανίζονται συνολικά τοπικά αποτελέσματα, σε όλη την σελίδα αναζήτησης.

πχ. αν ψάχνω έπιπλα από την Καλλιθέα τα πρώτα αποτελέσματα, που θα πάρω θα σχετίζονται με εκθέσεις επίπλων στην Καλλιθέα. Το πρόβλημα είναι πως λόγω ΟΤΕ πιθανόν να πάρω αποτελέσματα για έπιπλα στην Θεσσαλονίκη ή στην Κρήτη.

Ας εξετάσουμε πως η Google αντιλαμβάνεται την τοποθεσία του χρήστη: αυτό γίνεται με διάφορους τρόπους, αρχικά μέσω smartphone, που δίνουν γεωγραφικό στίγμα, μέσω των στοιχείων που έχουμε συμπληρώσει «οικειοθελώς» στο “google plus” ή από την εξειδίκευση των αναζητήσεων μας (όταν δηλαδή δηλώνουμε εμείς συνεχώς μια περιοχή στην μηχανή αναζήτησης). Όμως, ο πιο διαδεδομένος τρόπος με τον οποίο η Google αναγνωρίζει την τοποθεσία μας είναι η συσχέτιση της IP του δικτύου με το οποίο συνδεόμαστε με μία φυσική τοποθεσία. Αυτή ακριβώς η χαρτογράφηση και απόλυτη συσχέτιση γίνεται(;) με ευθύνη του ΟΤΕ.

Στην πραγματικότητα, η Google δραστηριοποιείται σε 205 χώρες, σε 45 από αυτές είναι δυνατή η απόλυτη στόχευση ανά πόλη και σε 42 ακόμα και ανά δήμο… σε κάποιες από αυτές υπάρχει η δυνατότητα στόχευσης του ΤΚ. Μπορούμε για παράδειγμα να στοχεύσουμε τον ΤΚ του Αεροδρομίου της Ρώμης και να προβάλουμε διαφημίσεις στους επιβάτες που αναχωρούν στις πτήσεις μεταξύ 12:00 και 14:00.

Geo Targeting Adwords Germany
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα Γεογραφικής Στόχευσης ήταν το Project Locomondo in Germany που σχεδίασε η ArtVertise μαζί με την Αrtichoke και την προγραμματιστική υποστήριξη της Innovation Group για την Musicom Greece.

Στην Ελλάδα όμως η χαρτογράφηση από τον ΟΤΕ των IP είναι ανεπαρκής και το χάος συνεχίζεται με τους επίσης αχαρτογράφητους βρόγχους και κόμβους, που παραχωρεί σε άλλους παρόχους (Forthnet, Hol, Cyta). Για αυτό η Google εξαιρεί την Ελλάδα από τις δυνατότητες γεωγραφικής τοπικής στόχευσης.

Location targeting types by country

Στόχευση διαφημίσεων σε γεωγραφικές τοποθεσίες

Αυτή την στιγμή βρίσκομαι σε ένα café στην Πετρούπολη Αττικής, η IP εντοπίζεται κάπου στον Εύοσμο της Θεσσαλονίκης, θα ήθελα να συνδεθώ με το OTE WiFon να δω την τοποθεσία της IP που θα λάβω αλλά το σήμα του δεν είναι επαρκές. Ας μην γκρινιάξω άλλο… στην έλλειψη ψηφιακών υποδομών και την υποτιθέμενη ανεξαρτησία του wifi θα αναφερθώ άλλη φορά καθώς και σε έναν οδηγό γεωγραφικής στόχευση μετ’ εμποδίων. Stay tuned.

OTE WiFi Fon

Ηλίας Τσαλδάρης
(Research and Development – Google Individual Certified)

Trackback from your site.

ArtVertise

A Hub of professionals, with different specializations in the fields of Communication, Marketing and Technology. We offer services that are based on cutting edge technology, digital applications and platforms within a stable Networking of x partnerships. We have a close collaboration with the research organization I-Dialogue, and on their behalf, we conduct E-Commerce Consulting Seminars and Communication. Follow on Facebook or read our blog.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
Built with HTML5 and CSS3 - Copyright © 2014 by ArtVertise - All rights reserved
Powered by: ArtVertise || Κατασκευή Ιστοσελίδας - SEM - SEO : Innovation Group